REKLAMACJE
I. Odbiorca ma prawo do składania reklamacji w zakresie świadczonych przez ”Wodociągi Miejskie Bytów” Sp. z o.o. usług, wynikających z zawartej z nim umowy tj:
- Ilości i jakości świadczonych usług ,
- Wysokości opłat za usługi
Zgłoszenie przez Odbiorę zastrzeżeń do wysokości należności określonych na fakturze nie wstrzymuje jej zapłaty
3. Pracy przyrządów pomiarowych (opomiarowania) niezależnie od ich własności ( 2 letni okres gwarancji w przypadku zakupu wodomierza- podlicznika u dostawcy wody)
W przypadku gdy klient ma wątpliwości co do prawidłowości działania wodomierza to przysługuje mu prawo do złożenia pisemnego wniosku – zlecenia dokonania ekspertyzy wodomierza. Wówczas wodomierz jest demontowany i przekazywany jest do Punktu Legalizacji Wodomierzy nadzorowanego przez Okręgowy Urząd Miar i Wag, gdzie następuje sprawdzenie zgodności.
Po zakończeniu procedury sprawdzenia, zostaje wydane świadectwo ekspertyzy, stwierdzające prawidłowe bądź nieprawidłowe działanie wodomierza.
Ekspertyzy wykonywane są w zakresie sprawdzenia właściwości metrologicznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 23 października 2007 r. (Dz. U. Nr 209, poz. 1513) w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać wodomierze oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych oraz zgodności z wymaganiami.
W przypadku stwierdzenia prawidłowego działania wodomierza głównego koszt przeprowadzenia postępowania ponosi odbiorca usług. Ponadto odbiorca pokrywa koszt usługi demontażu oraz montażu wodomierza, zgodnie z obowiązującym cennikiem usług.
II. Reklamacja powinna być zgłoszona niezwłocznie po powzięciu informacji o wystąpieniu zdarzenia, stanowiącego podstawę jej złożenia.
III.Reklamacja może zostać złożona :
- Osobiście w siedzibie Wodociągów Miejskich Bytów Spółka z o. o ul. A. Mickiewicza 1 w Bytowie
- Korespondencyjnie na adres: Wodociągi Miejskie Bytów Spółka z o.o. ul. A. Mickiewicza 1
w Bytowie
- Poczta elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@wodabytow.pl
- Poprzez formularz interaktywny znajdujacy sie na stronie www.wodabytow.pl
- Poprzez platformę Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (e-BOK)- dostęp przez stronę internetową : www.wodabytow.pl
IV. Reklamacja powinna być złożona w formie pisemnej i powinna zawierać:
- Imię i nazwisko/nazwę firmy i adres Odbiorcy usług,
- Przedmiot reklamacji,
- Przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
- Numer Umowy,
- Określenie sposobu kontaktu z Odbiorcą zgłaszającym reklamację
- Podpis Odbiorcy usług.
V „Wodociągi Miejskie Bytów Spółka” z o.o. rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym jednak niż 14 dni od dnia jej wniesienia. Przedłużenie terminu na rozpatrzenie reklamacji do 30 dni możliwe jest w sytuacji, gdy niezbędne jest zbadanie przez Dostawcę urządzenia pomiarowego, przeprowadzenie wizji lokalnej lub zbadanie jakości dostarczanej wody. W przypadku ekspertyzy wodomierza głównego u odbiorcy usług, reklamacje będą rozpatrywane w ciągu 14 dni od daty otrzymania świadectwa ekspertyzy wodomierza
VI „Wodociągi Miejskie Bytów” Spółka z o.o. udziela odpowiedzi na reklamacje w formie pisemnej.
VII Prawa i obowiązki Spółki oraz Odbiorcy usług szczegółowo określa Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków dostępny na naszej stronie internetowej www.wodabytow.pl oraz BIP.
VII. Zgłoszenie przez Odbiorcę usług zastrzeżeń do wysokości faktury nie wstrzymuje jej zapłaty.
IX. W przypadku nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych należności lub na żądanie Odbiorcy usług zwraca się ją w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku w tej sprawie. |