Biuletyn Informacji PublicznejWODOCIĄGI MIEJSKIE BYTÓW sp. z o.o. www.wodabytow.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
O firmie
Przedmiot działalności
Dane przedsiębiorstwa
Struktura organizacyjna
Dla klientów
Taryfa
Zatwierdzona taryfa na okres 27.04.2023 - 26.04.2026 r.
Regulamin
Akty prawne
Formularze i wnioski do pobrania
Wzór umowy o zaopatrzenie w wodę i i/lub odprowadzanie ścieków
Ogłoszenia
*2022
*2023
Archiwum
Wieloletni planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociagowych i knalizacyjnych
Obowiązek informacyjny w związku z funkcjonowaniem monitoringu na terenie Wodociągów Miejskich Bytów Sp. z o.o.
Reklamacje
Zamówienia publiczne
I Podlegające ustawie
2022
2023
II Nie podlegające ustawie
Archiwum
*2019
*2020
*2021
*2023
*2024
2025
Oferty pracy
Oferty pracy
Kontakt
Dane kontaktowe
Rejestry
Rejestry
Rejestr umów
Wykaz darowizn
Wykaz dofinansowań
Deklaracja dostępności
deklaracja dostępności
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Dokumenty Spółki
Protokoły z posiedzenia Rady Nadzorczej
2020
2021
2022
2023
2024
2025
Uchwały
Kontrole
Odpady
Analiza stanu gospodarki odpadami komnunalnymi w Gminie Bytów

REKLAMACJE

I. Odbiorca ma prawo do składania reklamacji w zakresie świadczonych przez ”Wodociągi       Miejskie Bytów” Sp. z o.o. usług, wynikających z zawartej z nim umowy tj:

  1. Ilości i jakości świadczonych usług ,
  2. Wysokości opłat za usługi

Zgłoszenie przez Odbiorę zastrzeżeń do wysokości należności określonych na fakturze nie wstrzymuje jej zapłaty

        3. Pracy przyrządów pomiarowych (opomiarowania) niezależnie od ich własności ( 2 letni okres gwarancji w przypadku zakupu wodomierza- podlicznika u dostawcy wody)

W przypadku gdy klient ma wątpliwości co do prawidłowości działania wodomierza to przysługuje mu prawo do złożenia pisemnego wniosku – zlecenia dokonania ekspertyzy wodomierza. Wówczas wodomierz jest demontowany i przekazywany jest do Punktu Legalizacji Wodomierzy nadzorowanego przez Okręgowy Urząd Miar i Wag, gdzie następuje sprawdzenie zgodności.

Po zakończeniu procedury sprawdzenia, zostaje wydane świadectwo ekspertyzy, stwierdzające prawidłowe bądź nieprawidłowe działanie wodomierza.

Ekspertyzy wykonywane są w zakresie sprawdzenia właściwości metrologicznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 23 października 2007 r. (Dz. U. Nr 209, poz. 1513) w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać wodomierze oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych  oraz zgodności z wymaganiami.

W przypadku stwierdzenia prawidłowego działania wodomierza głównego koszt przeprowadzenia postępowania ponosi odbiorca usług. Ponadto odbiorca pokrywa koszt usługi demontażu oraz montażu wodomierza, zgodnie z obowiązującym cennikiem usług.   

 

II. Reklamacja powinna być zgłoszona niezwłocznie po powzięciu informacji o wystąpieniu zdarzenia, stanowiącego podstawę jej złożenia.

III.Reklamacja może zostać złożona :

  1. Osobiście w siedzibie Wodociągów Miejskich Bytów Spółka z o. o  ul. A. Mickiewicza 1 w Bytowie
  2. Korespondencyjnie na adres: Wodociągi Miejskie Bytów Spółka z o.o. ul. A. Mickiewicza 1
    w Bytowie
  3. Poczta elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@wodabytow.pl
  4. Poprzez formularz interaktywny znajdujacy sie na stronie www.wodabytow.pl
  5. Poprzez platformę Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (e-BOK)- dostęp przez stronę internetową : www.wodabytow.pl

IV. Reklamacja powinna być złożona w formie pisemnej i powinna zawierać:

  1. Imię i nazwisko/nazwę firmy i adres Odbiorcy usług,
  2. Przedmiot reklamacji,
  3. Przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
  4. Numer Umowy,
  5. Określenie sposobu kontaktu z Odbiorcą zgłaszającym reklamację
  6. Podpis Odbiorcy usług.

 

V „Wodociągi Miejskie Bytów Spółka” z o.o. rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki, w         terminie nie dłuższym jednak niż 14 dni od dnia jej wniesienia. Przedłużenie terminu na rozpatrzenie reklamacji do 30 dni możliwe jest w sytuacji, gdy niezbędne jest zbadanie przez Dostawcę urządzenia pomiarowego, przeprowadzenie wizji lokalnej lub zbadanie jakości dostarczanej wody. W przypadku ekspertyzy wodomierza głównego u odbiorcy usług, reklamacje będą rozpatrywane w ciągu 14 dni od daty otrzymania świadectwa ekspertyzy wodomierza

VI „Wodociągi Miejskie Bytów” Spółka z o.o. udziela odpowiedzi na reklamacje w formie pisemnej.

VII Prawa i obowiązki  Spółki oraz Odbiorcy usług szczegółowo określa Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków dostępny na naszej stronie internetowej www.wodabytow.pl oraz BIP.

VII. Zgłoszenie przez Odbiorcę usług zastrzeżeń do wysokości faktury nie wstrzymuje jej zapłaty.

IX. W przypadku nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych należności lub na żądanie Odbiorcy usług zwraca się ją w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku w tej sprawie.

wersja do druku pobierz plik 

Załączniki:

Nazwa plikuRozmiar
druk reklamacja.ods6,19 kB
JAK SPRAWDZIĆ SPRAWNOŚĆ DZIAŁANIA WODOMIERZA.odt8,58 kB
Autor dokumentu: Agnieszka Wnuk Lipińska
Udostępnił: Agnieszka Wnuk Lipińska (2025-03-25, godz. 12:53)
Modyfikacja: Agnieszka Wnuk Lipińska (2025-03-25, godz. 12:52)
Odwiedzin: 89

Dostęp do informacji publicznej

Instrukcja korzystania

Dostęp do informacji publicznej nieudostepnionej w BIP

odwiedzin: 567004